Tälle sivulle on koottuna toimintaohjeet henkilökunnan etätyöskentelyyn corona viruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa
- Etätyön tekemiseen käyttäjä tarvitsee oman henkilökohtaisen kannettavan. Ota yhteyttä palvelupisteeseen mikäli käytössäsi ei ole REDUn tarjoamaa kannettavaa
- Yleisesti käyttäjälle riittää töiden tekemiseen automatisoitu etäkäyttöpalvelu joka toimii REDUn työntekijöilleen tarjoamissa työasemissa
- Erikoistarpeissa (mm. henkilöstö - ja taloushallinto) käyttäjälle mahdollistetaan vpn-yhteydellä pääsyy työpisteellä olevalle kiinteälle työasemalle ns. etätyöpöytäyhteyden kautta. Ohje etätyöpöytäyhteyden käyttöön.
- Etätyön tekemiseen voidaan käyttää työntekijän omaa kotiyhteyttä tai työnantajan tarjoamaan mobiilidatayhteyttä työpuhelimen kautta - Yhteyden jakaminen puhelimen kautta
Pikalinkkejä tarkentaviin ohjeisiin
Huomioithan että muuttuneessa tilanteessa kaikki palvelut eivät välttämättä kestä pikaista käyttöasteen nousua ja niissä voi esiintyä ongelmia. Lisäksi osa palveluista vaatii toimenpiteitä esim. lisälisenssien hankkimista!