Yleiset ohjeet/säännöt nimimuutoksista Lapin AMKin käyttäjien osalta
Opiskelijat:
- Opiskelija ilmoittaa nimen muutoksen opintotoimistoon.
- Nimitieto synkronoidaan Pepistä käyttäjähallinnonjärjestelmän kautta AD:een, jolloin
- vaihtuu sukunimi, hakemistonimi jne… AD:ssa
- muodostuu uusi sähköpostiosoite AD:ssa/Exhcangessa/O365:ssa
- vanhasta sähköpostiosoitteesta tulee alias-osoite, eli toimii edelleen vastaanottavana osoitteena
- sukunimi ja sähköpostiosoite päivittyy AD:sta Moodleen seuraavan kirjautumisen yhteydessä
- sukunimi ja sähköpostiosoite päivittyy G Suiteen (ent. GAFE) seuraavassa synkronoinnissa (1/vrk).
Henkilökunta:
- Henkilö tekee muutosilmoituksen Webtallennuksen kautta tai lähettää muutospyynnön sähköpostilla hr-tuki@lapinamk.fi
- TaHe-pääkäyttäjät tekevät muutokset TaHe-järjestelmiin
- nimitieto synkronoidaan automaattisesti Reportroniciin
- nimitiedot synkronoidaan automaattisesti Pegasoksesta AD:een
- muodostuu uusi sähköpostiosoite AD:ssa/Exhcangessa/O365:ssa
- vanhasta sähköpostiosoitteesta tulee alias-osoite, eli toimii edelleen vastaanottavana osoitteena
- sukunimi ja sähköpostiosoite päivittyy AD:sta Moodleen seuraavan kirjautumisen yhteydessä
- nimi ja sähköpostiosoite päivitetään manuaalisesti G Suiteen (ent. GAFE).
Muissa mahdollisissa järjestelmissä tiedot päivitetään tapauskohtaisesti.
Sama menettely koskee myös käyttäjän etunimen muutosta, paitsi Moodlen osalta, jonne etunimi päivitetään manuaalisesti (käyttäjä voi vaihtaa tämän myös itse).