Ohita valintanauhan komennot
Siirry pääsisältöön
SharePoint

Skip Navigation LinksNimenmuutos

Yleiset ohjeet/säännöt nimimuutoksista Lapin AMKin käyttäjien osalta

Opiskelijat:

  • Opiskelija ilmoittaa nimen muutoksen opintotoimistoon.
  • Nimitieto synkronoidaan Winhasta käyttäjähallinnonjärjestelmän kautta AD:een, jolloin
    • vaihtuu sukunimi, hakemistonimi jne… AD:ssa
      • muodostuu uusi sähköpostiosoite AD:ssa/Exhcangessa/O365:ssa
      • vanhasta sähköpostiosoitteesta tulee alias-osoite, eli toimii edelleen vastaanottavana osoitteena
    • sukunimi ja sähköpostiosoite päivittyy AD:sta Moodleen seuraavan kirjautumisen yhteydessä
    • sukunimi ja sähköpostiosoite päivittyy G Suiteen (ent. GAFE) seuraavassa synkronoinnissa (1/vrk).

Henkilökunta:

  • Henkilö tekee muutosilmoituksen Webtallennuksen kautta tai lähettää muutospyynnön sähköpostilla hr-tuki@lapinamk.fi
  • TaHe-pääkäyttäjät tekevät muutokset TaHe-järjestelmiin
  • nimitieto synkronoidaan automaattisesti Reportroniciin
  • nimitiedot synkronoidaan automaattisesti Pegasoksesta AD:een
    • muodostuu uusi sähköpostiosoite AD:ssa/Exhcangessa/O365:ssa
    • vanhasta sähköpostiosoitteesta tulee alias-osoite, eli toimii edelleen vastaanottavana osoitteena
  • sukunimi ja sähköpostiosoite päivittyy AD:sta Moodleen seuraavan kirjautumisen yhteydessä
  • nimi ja sähköpostiosoite päivitetään manuaalisesti G Suiteen (ent. GAFE).

Muissa mahdollisissa järjestelmissä tiedot päivitetään tapauskohtaisesti.

Sama menettely koskee myös käyttäjän etunimen muutosta, paitsi Moodlen osalta, jonne etunimi päivitetään manuaalisesti (käyttäjä voi vaihtaa tämän myös itse).